Hoe zorgen we ervoor dat uientelers bij ons product Benevia® komen wanneer ze problemen hebben met, in dit geval, de uienvlieg, uienmineervlieg of trips? Met deze vraag kwam FMC bij ons. Samen met FMC zijn we aan de slag gegaan met SEA (Search Engine Advertising), met een goed lopende campagne als resultaat.
Over FMC
FMC Corporation ontwikkelt en produceert innovatieve gewasbeschermingsmiddelen met als doel de land- en tuinbouw vooruit te helpen met een duurzame bescherming van gewassen. Met herbiciden, insecticiden en fungiciden bieden ze telers al meer dan een eeuw ondersteuning.
Bezoek de website van FMC
Aanpak
- Doelgroep bepalen
Allereerst het bepalen van de doelgroep: wie zijn het, hoe groot is de doelgroep en welke vragen hebben zij? Ook de vraag wie je juist niet wil bereiken is bij een specifieke doelgroep minstens zo belangrijk. Zo zorg je dat je je budget aan de juiste mensen besteedt.
- Creatie kennisartikel
Een SEA-campagne haakt in op de vraag van de doelgroep. Iemand heeft een antwoord nodig. De persoon typt het in Google en verwacht een antwoord. Daarom hebben wij een kennisartikel geschreven dat het probleem vanuit de doelgroep omschrijft, uitlegt en oplost. Zowel voor de organische zoekopdrachten (SEO - Search Engine Optimization), als voor SEA een manier om hoger in de zoekresultaten te komen.
- Zoekwoordanalyse
Vervolgens maken we een zoekwoordanalyse aan de hand van Google-voorspellingen en AnswerThePublic. Welke zoektermen gebruikt de doelgroep wanneer het van de uienvliegen en trips af wil? Aangezien tripsen ook veel in andere planten voorkomen, is het ook zaak de uitsluitingszoekwoorden goed in te richten. Zo komt de campagne niet bij moestuinierders of hobbyisten.
- Beheer en optimalisatie
Gedurende de campagne houden we wekelijks de voortgang bij en zorgen we voor optimalisatie op basis van de resultaten. Zo passen we de zoekwoorden en uitsluitingen aan waar nodig, maken we extra varianten van de advertentie en optimaliseren we de doelgroep.