Hoe kom je in de drukke oogstperiode onder de aandacht bij loonwerkers? Samen met onze klant Volac ontwikkelden wij een robuuste actie die pre-sales stimuleert, de kracht van het product onder de aandacht brengt én die bij trekkerchauffeurs en melkveehouders in het oog springt tijdens het mais hakselen.

De uitdaging

Kiezen voor Ecocool in de mais

De loonwerker is op veel melkveebedrijven nauw betrokken bij de gras- en maisoogst. Ook bij de keuze van inkuilmiddelen is de loonwerker een bepalende factor, zo blijkt uit marktonderzoek dat wij begin 2025 in opdracht van Volac deden. Dat inkuilmiddel Ecocool zich in de praktijk al ruimschoots bewezen heeft, is geen nieuws onder de zon. Hoe komen we toch weer verrassend onder de aandacht en nog belangrijker: hoe zorgen we dat loonwerkers Ecocool kiezen als de maisoogst van start gaat?

De oplossing

Actie die inspeelt op de praktijk

We ontwikkelden een laagdrempelige actie om pré-sales te stimuleren en de kracht van het product op een opvallende manier te presenteren. Het zomerseizoen is voor loonwerkers een drukke periode. De actie moet dus opvallen, in één keer duidelijk zijn en niet te veel extra tijd kosten.

De invulling

Een praktisch cadeau voor de coolste trekkerchauffeur

De maisoogst is hard werken: grote machines, lange dagen en gas d’r op. Wat komt voor iedere chauffeur nou goed van pas tijdens die drukke dagen? Een werk T-shirt natuurlijk!

En niet zomaar een T-shirt, maar eentje voor de coolste chauffeur van het coolste loonbedrijf! Zo brengen we gelijk de kracht van het inkuilmiddel op het juiste moment onder de aandacht. Want Ecocool zorgt er namelijk voor dat de maiskuil vrij blijft van broei. Cool blijft dus! Bij bestelling van 18 flessen Ecocool krijgt de loonwerker een T-shirt cadeau. Eenvoudig, praktisch én effectief. In samenwerking met dealers, via social media en via het partnership met loonwerkersvereniging CUMELA brengen we de actie onder de aandacht.

Het resultaat

Dertig deelnemers en een extra contactmoment

Met ‘de coolste chauffeur’ komt Ecocool op een sympathieke manier onder de aandacht. De actie is een stimulans om tijdig een voorraad inkuilmiddel te bestellen. Dertig loonwerkers nemen een T-shirt in ontvangst. Het rondbrengen zorgt voor een extra contactmoment en het biedt de mogelijkheid om de kracht van Ecocool op een laagdrempelige manier toe te lichten. Een geslaagde actie om merkvoorkeur te creëren.

Neem contact met ons op

weten wat wij voor jou kunnen doen?

Bel of mail ons en hopelijk zien we elkaar binnenkort voor een kennismaking. Bij jou, bij ons of online. We denken graag met je mee!

Cookies! We gebruiken Google Analytics om onze website te analyseren