Op een leuke manier in contact komen met veehouders
De Nederlandse veehouders staan in deze roerige tijden voor veel uitdagingen. Met het EK 2024 in het vooruitzicht zagen we, samen met onderzoeksbureau Geelen Consultancy, een kans voor een positieve en verbindende actie. Want wat is er nou leuker dan met je collega’s meedoen aan een voetbalpool? We ontwikkelden er eentje speciaal voor melkveehouders én zetten tegelijk onze expertise en die van bedrijven in de agribusiness op de kaart.
Laagdrempelig en opvallen
Met een heldere doelstelling werkten we het concept verder uit. De pool moet een positief community-gevoel geven en laagdrempelig zijn om aan mee te doen. Door het agrarische bedrijfsleven als sponsor bij de voetbalpool te betrekken, brengen zij hun product of dienst op een originele manier onder de aandacht. Maar hoe zorgen we ervoor dat de voetbalpool ook gaat leven onder veehouders? En hoe laten we partnerbedrijven actief participeren?
Partners en veehouders werven
Tegen het tarief van een gemiddelde e-advertorial kunnen bedrijven partner worden van de Veehouders Voetbalpool en zo meerdere keren onder de aandacht komen. Optioneel is het aanbieden van een prijs uit eigen assortiment. Zo creëerden we een mooie prijzencarroussel voor melkveehouders en zetten we de producten van onze partners in de spotlight. Via een B2B-campagne met o.a. een persbericht, e-mail nieuwsbrief en een belactie naar ons eigen netwerk werven we sponsoren.
Met alle partners aan boord en de prijzen in de carrousel, kan het werven van melkveehouders beginnen. Onderdeel van de B2C-campagne waren een persbericht voor agrarische media en een socialmediacampagne voor Facebook en Instagram, waar de meeste veehouders actief zijn. De sponsoren doen actief mee met werving via hun eigen kanalen. Zo spreken we een breed publiek aan.
De invulling
Zichtbaar op de juiste plekken
De Veehouders Voetbalpool krijgt een sprekend logo en knallende huisstijl die terugkomt in alle uitingen. Voor de B2C socialmediacampagne kozen we twee invalshoeken: focus op de te winnen prijzen en focus op registreren voor de voetbalpool. De berichten krijgen een knallende visual, gemaakt met behulp van AI en een duidelijke call-to-action. Ook het delen van de pool op melkveehoudersfora en in facebookgroepen zorgt voor veel bekendheid. Met de juiste doelgroepsegmentatie, optimalisatie tussendoor en door urgentie aan de posts toe te voegen (nog 1 week, nog 2 dagen, nog 1 dag), slaagt de campagne erin meer dan 250 melkveehouders te werven.
De partners krijgen regelmatig een update over het verloop van de campagne. Met kant en klare afbeeldingen en bijbehorende posts voor social media, laten zij via hun eigen kanalen zien dat ze trotse partner zijn van de Veehouders Voetbalpool en doen ze actief mee met het werven van melkveehouders.
Het resultaat
Reuring en positieve reacties
Met een bereik van ruim 25.000 unieke gebruikers, meer dan 250 deelnemende veehouders, 8 partnerbedrijven en veel positieve reacties is Veehouders Voetbalpool een succes. De pool zorgt voor reuring en brengt veehouders op een laagdrempelige manier samen. Gedurende het EK keren de veehouders regelmatig terug naar de website voor de tussenstand. Scoren maar!
weten wat wij voor jou kunnen doen?
Bel of mail ons en hopelijk zien we elkaar binnenkort voor een kennismaking. Bij jou, bij ons of online. We denken graag met je mee!