Merkvoorkeur vergroten en sales stimuleren onder loonwerkers
Mais hakselen gebeurt vrijwel overal in loonwerk. De loonwerker is dan ook een belangrijke partij wanneer het gaat om de keuze van een inkuilmiddel. Hoe creëer je merkvoorkeur en trek je in de drukke zomerperiode de aandacht als je niet de bemensing hebt om loonwerkers persoonlijk te bezoeken? Samen met Volac, producent van kuiltoevoegmiddel Ecosyl, ontwikkelden we een knallende salesactie.
Met beperkte mankracht rechtstreeks contact leggen
Hoe zorgen we dat loonwerkers kuiltoevoegmiddel Ecosyl op voorraad hebben voor de maisoogst van start gaat? Met beperkte mankracht op de weg, is het zaak om ze op een andere manier te bereiken. Het zomerseizoen is voor loonwerkers een drukke periode. De actie moet dus opvallen, in één keer duidelijk zijn en aanzetten tot actie.
Actie die inspeelt op de praktijk
Eerder in het jaar werd Ecosyl partner van branche-organisatie CUMELA. Om feestelijk bij de doelgroep onder de aandacht te brengen dat Ecosyl nu onderdeel is van ‘hun club’, verbonden we het partnerschap aan een salesactie rond een van belangrijkste activiteiten van het jaar: de maisoogst.
De invulling
Impact maken op het juiste moment
Denk je aan de maisoogst, dan denk je aan brullende tractoren en na de tijd even nazitten met … popcorn! Een lekkere traktatie voor de harde werkers in de maisoogst. En met al die dikke trekkers, grote kuilen en lange dagen, pakken wij het ook groots aan: 5 kilo popcorn voor het hele loonbedrijf. Met een opvallende actieflyer bij magazine Grondig, een wervende video voor social media en door rechtstreeks contact met dealers en loonwerkadviseurs, werd de actie breed onder de aandacht gebracht.
Het resultaat
Sympathie en een extra contactmoment
Met 'Knallen in de mais' kwam Ecosyl op een sympathieke manier onder de aandacht bij loonwerkers. De actie kon rekenen op veel leuke reacties en bleek een stimulans om tijdig een voorraad kuiltoevoegmiddel te bestellen. Het rondbrengen van de balen popcorn is een extra contactmoment waar nog lang over nagepraat wordt. Tegelijkertijd is het aanleiding om de toepassing van kuiltoevoegmiddelen op een ontspannen manier toe te lichten. Een geslaagde actie om merkvoorkeur te creëren.
weten wat wij voor jou kunnen doen?
Bel of mail ons en hopelijk zien we elkaar binnenkort voor een kennismaking. Bij jou, bij ons of online. We denken graag met je mee!