Gespecialiseerde mengvoerfabrikant breidt uit naar buitenlandse markten
Storytelling brengt je merk tot leven en kan de introductie op buitenlandse markten effectief onderseunen. Om zijn thought leadership in pluimvee te benadrukken verspreidt het De Hoop Mengvoeders een relatiemagazine in Nederland en de grensregio's van Duitsland en België. De artikelen vertellen het bedrijfsverhaal van De Hoop Mengvoeders vanuit verschillende invalshoeken en focussen op de trots en professionaliteit van de pluimveehouders en op de uitstekende technische resultaten. Als nieuwe speler op de Duitse en Belgische markt kiest De Hoop Mengvoeders voor een magazine als onderdeel van de marketing mix: storytelling om een klein team van hoog gekwalificeerde accountmanagers te ondersteunen bij de introductie van het vooruitstrevende bedrijf in relatief gesloten markten. Deze mix wordt gecompleteerd met direct marketing, evenementen, advertenties en social media. Met succes, aangezien steeds meer Duitse en Belgische pluimveehouders ervoor open staan om met de Nederlandse voerproducent te onderhandelen over voercontracten. AgriCommunicatie produceert en coördineert deze special interest magazines: van de inhoudsopgave en de planning, tot interviews in meerdere talen en drukvoorbereiding.
Communicatiestrategie
Positioneringsstrategie, storytelling
Specialisme
Strategie, content, PR