Van non-users users maken: veehouders de voordelen laten ervaren
Hoe ontwikkel je de markt van een product dat in een volwassen fase van een productlevenscyclus zit? Voor farmaceutisch bedrijf Zoetis ontwikkelde AgriCommunicatie een marketingconcept voor de uierinjector OrbeSeal. Met één duidelijke propositie die aansluit bij een onder de stakeholders (melkveehouders en dierenartsen) belangrijke KPI. Het concept is mix van ambassadeur-, belevenis- en contentstrategie. Persoonlijk contact met dierenartsen, bijeenkomsten en een online begeleidingstool zijn gecombineerd met lead-nurturing en printmaterialen om de dierenarts in zijn rol van ambassadeur te versterken. Een inhoudelijk sterke story, waarin de dierenarts de centrale rol vervult en waarbij Zoetis faciliteert. Het resultaat: de marktpositie versterkt en het aantal tevreden gebruikers groeit.
Communicatiestrategie
Ambassadeurstrategie, belevenisstrategie, contentstrategie
Specialisme
Marketingcommunicatiestrategie, veterinaire communicatie