Strategie

U communiceert effectiever met een goed plan
Een communicatieplan beschrijft wat je wanneer aan wie wilt vertellen en op welke manier. Zo richt je de communicatie over een nieuw diergeneesmiddel richting dierenartsen meer op de productkenmerken. Bij de varkenshouder of pluimveehouder zoom je juist meer in op de toepassing en productvoordelen.

Analyse
Een interne en externe analyse maakt duidelijk wat de eigen positie binnen de keten of het marktsegment is en waar er kansen liggen. AgriCommunicatie kent de sector en de verschillende actoren. Samen met u leggen we de merkessentie bloot. Het is het vertrekpunt van succesvolle communicatie. Waar bevindt u zich en waar wilt u staan? Wat zijn de trends en hoe speelt u daarop in?

Doelgroep(en) bepalen
Welke stakeholders spelen welke rol? Wie zijn de beïnvloeders en wie is de beslisser. Het segmenteren van de doelgroepen gaat beter als je weet hoe de hazen lopen. Als je thuis bent in de sector. AgriCommunicatie kent de verschillende doelgroepen: van teeltadviseur tot teler, van melkveehouder tot zuivelverwerker.

Doelstellingen vaststellen
Effectief communiceren vraagt om een heldere doelstelling per doelgroep. Wat is de call for action? Door onze knowhow van de sector en kennis van communicatie weet AgriCommunicatie welke doelstellingen relevant en reëel zijn.

Boodschap formuleren
Wat maakt u of uw product interessant voor de verschillende doelgroepen? AgriCommunicatie pelt uw verhaal af tot de pit. Wat is de kern en wat is voor uw doelgroep relevant. Zo komen we samen tot de kernboodschap; de basis voor het ontwikkelen van een creatief concept.

Middelenkeuze en planning
Op welke manier komt uw boodschap bij uw doelgroepen tussen de oren? Bereik je met de akkerbouwer ook de teeltadviseur? Hoe bereik je het meest effectief een melkveehouder, een pluimveehouder of een varkenshouder? Hoe zorg je dat informatie exclusief voor dierenartsen ook exclusief voor die doelgroep blijft? AgriCommunicatie weet, onder andere via eigen communicatieonderzoek (MultiMediaMeter), via welke kanalen de verschillende doelgroepen zich infomeren. Als specialist in agricommunicatie kennen we de specifieke wet- en regelgeving: Code voor de aanprijzing van veterinaire producten en Product Stewardship Gedragscode voor gewasbeschermingsmiddelen.

Samen met u maken we een communicatieplanning met een keuze uit het aanbod van communicatiemiddelen waarmee u het meeste rendement uit uw budget haalt, zoals:

  • Website
  • Landingspagina
  • Nieuwsbrief
  • Folder
  • Flyer
  • Poster
  • Advertentie
  • Mailing
  • DM campagne
  • Banner
  • Advertorial
  • Facebook-campagne
  • Video
  • Rekentool
  • Jaarverslag
  • Beursdeelname
  • Event
  • Bedrijfsjournalistiek
  • Persbericht
  • Copywriting
  • Relatiegeschenken
  • Social Media inzet