Cookies Deze website maakt gebruik van functionele, analytische en tracking cookies. In ons cookiebeleid leest u hier meer over. Door op een link op deze website te klikken, stemt u in met het gebruik van cookies.

Blog

Goede communicatie is belangrijk en wordt steeds belangrijker voor de agrisector. De informatie binnen de high-tech landbouw wordt steeds complexer. De sector ligt onder het vergrootglas van de maatschappij. Wat speelt er? Wat zijn de trends en ontwikkelingen? En hoe werkt het? Wij delen onze bevindingen en ervaringen. 

Afbeelding: blog-mediadatabase

Uw mediaplan op maat met Europese agrarische mediadatabase

11-10-2019

Het media-aanbod in de land- en tuinbouw is breed en varieert van generalistische tot zeer gespecialiseerde vakmedia. Met welke titels en langs welke kanalen bereik je agrariërs en tuinders in Nederland, Duitsland, België, Frankrijk of elders in Europa? Samen met onze Duitse partner Plantamedium beschikt AgriCommunicatie over een unieke database met Europese mediadata van meer dan 300 land- en tuinbouwmedia in meer dan 27 landen. Voor mediaplanning op maat, zodat je de agrarische sector en haar ketenpartners optimaal en effectief bereikt.

Doelgroepen differentiëren
Dé boer bestaat niet. Elke agrarische doelgroep heeft haar eigen special interest media, vaak zowel online als offline. Een optimale mediamix maken vraagt naast gedegen kennis van het medialandschap ook inzicht in de customer journey en buyer persona’s van je doelgroep. Een mediaplan voor akkerbouwers verschilt van die van rundveehouders, varkenshouders, pluimveehouders, glastuinders, vollegrondsgroentetelers, wijnbouwers of fruittelers. Dierenartsen, loonwerkers en bedrijfsadviseurs lezen en kijken andere media dan aardappeltelers, graantelers, melkveehouders of vleesveehouders. Welke media je uiteindelijk  kiest, hangt af van je campagnedoelstelling, je doelgroep en je budget.

Adverteren of publiciteit
Een productintroductie, het versterken van de naamsbekendheid, een thema- of een actiecampagne vragen elk om een heldere strategie en planning van de inzet van media. Binnen onze Europese agrimedia-database kunnen we meerdere selecties voor u maken. Wilt u nationaal of internationaal adverteren of meer weten over andere mogelijkheden voor publiciteit, zoals persberichten? Maak dan vandaag nog een afspraak om uw mediamix te optimaliseren en de effectiviteit van uw marketingbudget te vergroten.