Verbinding leggen met je omgeving via social media
Voor boeren zijn social media een prachtige tool om een verbinding te leggen met de maatschappij en hun verhaal aan een breed publiek te vertellen. Dat geldt in het speciaal voor de Caring Dairy melkveehouders van FrieslandCampina. ‘Ondernemen met de maatschappij’ is een van de speerpunten van het programma. Maar hoe breng je steeds iets nieuws? Wie wil je eigenlijk bereiken? En hoe laat je je bereik groeien? In een praktische workshop ging AgriCommunicatie met vijftien melkveehouders uit de Achterhoek aan de slag met hun eigen Social Media plan. Ieder met zijn eigen doelen. Zo wilde een zelfzuivelaar meer consumenten trekken naar haar winkel. Een ander wilde juist aan stadsbewoners verder weg laten zien hoe een jaar uit het leven van koe Anna eruit ziet. Geïnspireerd door elkaar en voorzien van praktische handvatten over schrijven, beeld en interactie keerden de deelnemers, actief of (nog) niet actief, met een eigen social media plan terug naar hun erf. Nu aan de slag.
Heeft u interesse in deze workshop voor bijvoorbeeld een studiemiddag of bijeenkomst? Marije vertelt u graag meer.
Communicatiestrategie
Fanstrategie, belevingsstrategie, storytelling, contentstrategie
Specialisme
Social Media