Cookies Deze website maakt gebruik van functionele, analytische en tracking cookies. In ons cookiebeleid leest u hier meer over. Door op een link op deze website te klikken, stemt u in met het gebruik van cookies.
Ons werk

Samen met onze relaties hebben we de afgelopen jaren een keur aan communicatieprojecten en middelen gerealiseerd.
Een greep uit ons werk. 

Competitie Toppers in ruwvoer

Ambassadeurs voor topkwaliteit ruwvoer

Bij kuiltoevoegmiddel Ecosyl draait het om het maken én bewaren van topkwaliteit ruwvoer. Hoe zorg je dat je ook buiten de piekperiodes onder de aandacht blijft en hoe zet je daar ambassadeurs bij in? Samen ontwikkelden we de jaarlijks terugkerende competitie 'Toppers In Ruwvoer'. Daarbij gaat het een keer niet om de grootste trekker of de beste kuil, maar over het belang van de goede samenwerking tussen melkveehouder, loonwerker en ruwvoeradviseur. De drie teams die aan de hand van een door ons ontwikkelde checklist laten zien het beste samen te werken, winnen een driedaagse studiereis naar Wales (GB). Met publiciteit voor, tijdens en na de competitie komt Ecosyl als onderdeel van een succesvolle ruwvoerwinning jaarrond onder de aandacht.

Wervingscampagne

Na het ontwikkelen van het concept en de checklist is het tijd om deelnemers te werven. Dat verloopt grotendeels via een online campagne op o.a. Social Media. De ruwvoeradviseur fungeert als kartrekker van het team en daarom worden zij rechtstreeks benaderd met een hard copy van de checklist. We beginnen met werven tijdens het inkuilseizoen wanneer de gras- en maisoogst de volle aandacht heeft.

De drie teams bij Lamma 2023 tijdens de driedaagse studiereis naar Wales (GB).
De drie teams bij Lamma 2023 tijdens de driedaagse studiereis naar Wales (GB)

Publiciteit voor, tijdens en na de competitie

Alle deelnemende teams vullen samen de checklist in over het optimaal voorbereiden, winnen, conserveren en benutten van ruwvoer, gecombineerd met foto’s en video’s van de gras- en maisoogst. Een onafhankelijke jury beoordeelt de samenwerking en wijst de drie winnende teams aan. Naast een studiereis voor het hele team, ontvangen de winnaars een spandoek voor op de hakselaar of opraapwagen en een feestelijke taart. Als ambassadeur van goed ruwvoer delen de loonwerkers, voeradviseurs en melkveehouders hun aanpak in een foto- en videoreportage in aanloop naar het komende ruwvoerseizoen.

Bekijk video en artikel 5 aandachtspunten voor een goede graskuil

Jaarrond onder de aandacht

Toppers In Ruwvoer maakt melkveehouders, voeradviseurs en loonwerkers bewust van het belang van goede ruwvoerwinning én brengt Ecosyl jaarrond onder de aandacht. Een persbericht en de Social Media campagne zorgden voor reuring in de media en de studiereis leverde mooie publiciteit op in vakbladen. Toppers In Ruwvoer is een succesvol voorbeeld van hoe je ambassadeurs werft voor je merk en keert jaarlijks terug!

Communicatiestrategie

Positioneringsstrategie, Ambassadeursstrategie, Belevingsstrategie, Storytelling, Contentstrategie

Specialisme

Loyaliteitsconcept

 

Sectoren & Expertises

Rundvee
Rundvee
Agribusiness
Agribusiness
Creatief concept
Creatief concept
Content
Content
Social Media Strategie
Social Media Strategie
Evenementen
Evenementen
Loonbedrijf Sjef Houtenbos over de jaarlijkse werkzaamheden
Loonbedrijf Heijblok is klaar voor het grasseizoen!
Terug naar overzicht