Cookies Deze website maakt gebruik van functionele, analytische en tracking cookies. In ons cookiebeleid leest u hier meer over. Door op een link op deze website te klikken, stemt u in met het gebruik van cookies.

Blog

Goede communicatie is belangrijk en wordt steeds belangrijker voor de agrisector. De informatie binnen de high-tech landbouw wordt steeds complexer. De sector ligt onder het vergrootglas van de maatschappij. Wat speelt er? Wat zijn de trends en ontwikkelingen? En hoe werkt het? Wij delen onze bevindingen en ervaringen. 

beeld naamsverandering

Waaraan voldoet een sterke merknaam?

9-9-2016

Je naam is vaak het eerste wat je met een nieuw contact uitwisselt. Dat geldt bij persoonlijke ontmoetingen maar ook bij zakelijke contacten. Een merknaam of bedrijfsnaam is belangrijk onderdeel de eerste indruk. De naam zegt iets over waar het bedrijf of het product voor staat. Zowel rationeel als gevoelsmatig.

In de snelle digitale wereld wordt branding steeds belangrijker. Het aantal contactmomenten is nu vele malen hoger dan pakweg vijftig jaar geleden. Meer contacten maar ook vluchtiger. Mensen beslissen in een split second of je interessant bent of niet. Een sterke merknaam speelt daarin zeker een rol. Wat is een sterke merknaam en hoe ontwikkel je die? Wij krijgen regelmatig de vraag om met een voorstel voor een sterke naam voor een nieuw product te komen. Naast creativiteit zijn een paar handvatten om rekening mee te houden. 

Zegt wat het doet
Een goede merknaam zegt wat het bedrijf, product of dienst doet. Onze nieuwe naam AgriCommunicatie zegt wat we doen: communicatie in agri- en food. Het dekt de lading.

Gemakkelijk te onthouden
Een naam die goed in het gehoor ligt en mensen kunnen onthouden. Met een logische naam gaat dat veelal sneller dan met een fantasie naam. Het voordeel van een fantasienaam is dat het niet meteen een beeld oproept. Door klankkleur, typografie en kleurgebruik en de corporate story kun je het merk laden zoals je wilt. 

Herkenbaar
Een merknaam die herkenbaar is voor de doelgroep en waarmee de doelgroep zich kan identificeren.

Internationaal
Afhankelijk van het (toekomstig) ambitieniveau is het verstandig een naam te kiezen die internationaal bruikbaar is. 

Draagt bij aan de positionering
Met de naam kun je specifieke domein waarin je acteert afbakenen en claimen. AgriCommunicatie positioneert zich duidelijk als een communicatiebureau in het ‘groene bereik’.

Beschikbaar als domeinnaam
Om de bedrijfsnaam overeen te laten komen met de domeinnaam is het van belangrijk om te checken of de belangrijkste domeinnamen (met extensie .nl en .com) beschikbaar zijn.

Online vindbaar
In de digitale wereld is de online vindbaarheid belangrijk. Door zoektermen waarop je gevonden wilt worden in de naam terug te laten keren, help je Google je bedrijf te vinden.

Bent u op zoek naar een merknaam of een pakkende naam voor een dienst, website of een app? Wij sparren graag met u over de mogelijkheden. Neem gerust contact met mij op.