Cookies Deze website maakt gebruik van functionele, analytische en tracking cookies. In ons cookiebeleid leest u hier meer over. Door op een link op deze website te klikken, stemt u in met het gebruik van cookies.

Blog

Goede communicatie is belangrijk en wordt steeds belangrijker voor de agrisector. De informatie binnen de high-tech landbouw wordt steeds complexer. De sector ligt onder het vergrootglas van de maatschappij. Wat speelt er? Wat zijn de trends en ontwikkelingen? En hoe werkt het? Wij delen onze bevindingen en ervaringen. 

Afbeelding: facebook campagne bij vacature

Met FaceBook je personeelswerving boosten

7-8-2018

Bij een vacature in een overspannen arbeidsmarkt is de eerste uitdaging om onder de aandacht te komen bij geschikte kandidaten. Hoe verleid je (jonge) agri-professionals om met jou als werkgever of recruiter in contact te treden? Social media als Facebook bieden ongekende mogelijkheden voor gerichte arbeidsmarktcommunicatie.

Door de kracht en mogelijkheden van Facebook te combineren met effectieve content, een relevante  vacaturetekst en zeer gerichte arbeidsmarkttargetting spreek je je doelgroep aan op zijn/haar interesses en kan het netwerk Facebook zijn werk doen. Facebook bereikt wekelijks 65% van alle Nederlanders en 72% van de jongeren tussen 18-24 jaar (Mediamonitor 2018). LinkedIn blijft daar met 22% ver bij achter. Naast de standaard (job)post biedt FaceBook ontzettend veel meer mogelijkheden voor gerichte arbeidsmarktcommunicatie. Door binnen Facebook-advertising demografische gegevens, interesses en gedrag slim te combineren en daar met gerichte content bij aan te sluiten, val je al snel op bij potentiële kandidaten. Inclusief latent zoekenden. En wil je je campagne een extra dimensie geven: met video-advertising of rechtstreekse contactmogelijkheden maak je het voor kandidaten nog aantrekkelijker en laagdrempeliger om te reageren. Benut die mogelijkheden en het resultaat wordt duidelijk beter.

Is jouw vacature toe aan een FaceBoost? Bel 0314-340640 voor een vrijblijvende intake.

Case arbeidsmarktcommunicatie