Cookies Deze website maakt gebruik van functionele, analytische en tracking cookies. In ons cookiebeleid leest u hier meer over. Door op een link op deze website te klikken, stemt u in met het gebruik van cookies.
Ons werk

Samen met onze relaties hebben we de afgelopen jaren een keur aan communicatieprojecten en middelen gerealiseerd.
Een greep uit ons werk. 

E-learning pensbestendige vetzuren

Interactief kennis overdragen

Voor veel veehouders en voeradviseurs zijn pensbestendige vetzuren nog onbekend terrein. Uit marktonderzoek bleek dat er behoefte was aan meer kennis over vetten voeren.
Wat zijn het, wat gebeurt er in de koe en welke vetzuren gebruik je voor welk doel? Om op een laagdrempelige en speelse manier kennis over vetzuren te vergroten, ontwikkelden wij voor Megalac een e-learning. Met praktische tips, begrijpelijk taalgebruik en informatieve visualisaties helpt de e-learning veehouders en voeradviseurs in de overweging pensbestendige vetzuren aan het rantsoen toe te voegen. In deze case onze aanpak en het resultaat.

Hoofdonderwerpen en rode draad bepalen
Welke kennis hebben melkveehouders en voeradviseurs nodig om een goede afweging te maken of en welke pensbestendige vetten passen in het rantsoen? Vier hoofdonderwerpen in een logische volgorde vormen de rode draad van de e-learning:

  1. Waarom heeft een koe vet nodig?
  2. Wat gebeurt er met pensbestendige vetzuren in de koe
  3. Welk vet voer je voor welk doel?
  4. Duurzaamheid

De hoofdstukken leiden je stap voor stap door de, soms vrij technische, onderwerpen heen. Doordat gebruikers niet in één keer alle informatie zien, is de drempel lager om alle informatie tot je te nemen. De hoofdstukken duren 5 tot 10 minuten om te doorlopen. Lang genoeg om alle belangrijke onderwerpen te behandelen, voor de gebruiker kort en bondig genoeg om geconcentreerd de aandacht erbij te houden. De verschillende vragen en doe-opdrachten maken de e-learning interactief waardoor de kennis beter blijft hangen.

e-learning pensbestendige vetten

Klik op de afbeelding om de e-learning uit te proberen

Uitwerking met behulp van wireframes
Na het uitstippelen van de grote lijnen, creeërden we tekst, beeld en infograpics. Aan de hand van wireframes maken we een overzichtelijk schema van alle slides. Zo zie je in een oogopslag welke onderwerpen logisch zijn om achter elkaar te plaatsen en waar wat verschuiving nodig is. Invuloefeningen en onverwachte effecten helpen om de aandacht vast te houden en laten de kennis landen bij de ontvanger.

Testen, testen, testen
Als het concept staat en de slides klikbaar zijn, is het tijd om te testen, testen en nog eens testen. Zo haal je de laatste errors uit de e-learning en ontdek je welke handelingen voor mensen wel logisch zijn en welke niet. Iedereen is anders, iedereen moet het begrijpen dus duidelijke communicatie is ook in een e-learning essentieel.

Promotie
Met de e-learning willen we voeradviseurs, melkveehouders en agrarische studenten zo goed mogelijk bereiken. Dit gaan we doen aan de hand van o.a. een social mediacampagne en een Google Ads-campagne, maar ook door de e-learning aan te reiken tijdens bedrijfsbezoeken. Daarnaast zorgt de e-learning ook voor een schat aan nieuwe social mediaberichten en onderwerpen voor blogs.

Wil je de e-learning uitproberen? Dat kan via onderstaande knop!

Bekijk de e-learning

Communicatiestrategie

Positioneringsstrategie, reputatiestrategie, belevingsstrategie, contentstrategie

Specialisme

Creatief concept

 

Sectoren & Expertises

sector rundvee
Rundvee
creatief
Creatief concept
content
Content
socialmedia
Social media
E-learning pensbestendige vetzuren
Terug naar overzicht