Cookies Deze website maakt gebruik van functionele, analytische en tracking cookies. In ons cookiebeleid leest u hier meer over. Door op een link op deze website te klikken, stemt u in met het gebruik van cookies.
Online communiceren met uw doelgroep

Je kunt op verschillende manieren online met je doelgroep communiceren. Elke tool heeft zo zijn eigen mogelijkheden en beperkingen om met je klanten of relaties in contact te komen en te blijven. Hier vind je de kanalen die in het AgriCommunicatie-onderzoek ‘Communiceren op afstand’ (link naar persbericht) door bedrijven in de agribusiness het meest werden genoemd om online te communiceren met hun doelgroep.

Afbeelding: online-comm-video2

Video’s en vlogs laten de boodschap binnenkomen  
Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Dat geldt zeker voor bewegende beelden. Bovendien kijken mensen liever een video of animatie dan dat ze het met alleen tekst moeten doen. De kans dat je doelgroep de boodschap tot zich neemt is dan ook groter. Een effectieve video begint met een goede verhaallijn: kort en bondig laten zien en vertellen wat je boodschap is. Daarna: opnemen, monteren, het juiste kanaal kiezen en publiceren.

Afbeelding: online-comm-webinar

Webinars voor een inhoudelijk verhaal 
Met een webinar sta je live in verbinding met een heel gerichte doelgroep. Je krijgt de gelegenheid om je boodschap indringend aan een geïnteresseerd publiek te presenteren. Je kunt je eigen webinar (laten) organiseren, pakt het op met een complementair bedrijf in je sector of je sluit je aan bij een webinar van bijvoorbeeld een uitgever. De kracht van een webinar boven het posten van een video is dat het live plaatsvindt. Dit biedt de mogelijkheid voor interactie met de deelnemers en zorgt extra dynamiek. Zo maak je echt connectie met je doelgroep terwijl je op afstand bent.
Voor een succesvol webinar is het belangrijk een goede verhaallijn te hebben, te zorgen voor een pakkende boodschap en dat te ondersteunen met goed beeldmateriaal, infographics en/of video’s. Met gerichte call voor action, bijvoorbeeld de mogelijkheid bieden een brochure op te vragen of een persoonlijke toelichting te geven, zorg je voor opvolging. Met een videoregistratie beschik je bovendien over relevante content voor toepassing in je onlinekanalen. Een succesvolle webinar begint met een interessant programma en een prikkelende uitnodiging.

Wilt u meer weten over de online mogelijkheden voor uw bedrijf?
Neem dan contact op met Martin Groot Severt.

Ja, vertel mij meer