Webinars voor een inhoudelijk verhaal
Met een webinar sta je live in verbinding met een heel gerichte doelgroep. Je krijgt de gelegenheid om je boodschap indringend aan een geïnteresseerd publiek te presenteren. Je kunt je eigen webinar (laten) organiseren, pakt het op met een complementair bedrijf in je sector of je sluit je aan bij een webinar van bijvoorbeeld een uitgever. De kracht van een webinar boven het posten van een video is dat het live plaatsvindt. Dit biedt de mogelijkheid voor interactie met de deelnemers en zorgt extra dynamiek. Zo maak je echt connectie met je doelgroep terwijl je op afstand bent.
Voor een succesvol webinar is het belangrijk een goede verhaallijn te hebben, te zorgen voor een pakkende boodschap en dat te ondersteunen met goed beeldmateriaal, infographics en/of video’s. Met gerichte call voor action, bijvoorbeeld de mogelijkheid bieden een brochure op te vragen of een persoonlijke toelichting te geven, zorg je voor opvolging. Met een videoregistratie beschik je bovendien over relevante content voor toepassing in je onlinekanalen. Een succesvolle webinar begint met een interessant programma en een prikkelende uitnodiging.